Vidensgrundlag for praksisnær og anvendelsesorienteret undervisning: Slutrapport

Publikation: AndetAndet bidragForskning

  • Davidsen, Helle Munkholm
  • Christina Højlund
  • Mads Brandsen
  • Tobias Kidde Skov
  • Niels Henrik Krause-Jensen
  • Brian Benjamin Hansen
  • Emma Lindgaard Knudsen
Denne afsluttende rapport fremlægger resultater, der er opnået i forbindelse med projektet: Forskningsbaseret kortlægning og analyse af praksisnær og anvendelsesorienteret undervisning i skolen. Projektet er et delprojekt under projektet Fremfærd Børn og løber fra februar til november 2019.Målet med projektet er at etablere et forskningsbaseret videngrundlag forpraksisnær og anvendelsesorienteret undervisning i skolen, som kan anvendestil at styrke skolernes arbejde hermed. Projektets hovedkonklusion er, atpraksisnær og anvendelsesorienteret undervisning styrker elevernes dannelse og faglige udbytte ved at forbinde skolens fag og elevernes omverden (bådeden lokale og globale) og ved at inddrage eleverne og deres virkelighed uden forskolen mere i undervisningen af skolens fag.
OriginalsprogDansk
Publikationsdatojan. 2020
UdgivelsesstedAarhus
UdgiverVIA University College
StatusUdgivet - jan. 2020
Eksternt udgivetJa

    Forskningsområder

  • folkeskolen, praksisnær og anvendelsesorienteret undervisning, dannelse

Links

ID: 240632161