Vidensgrundlag for praksisnær og anvendelsesorienteret undervisning: Slutrapport

Publikation: AndetAndet bidragForskning

Standard

Vidensgrundlag for praksisnær og anvendelsesorienteret undervisning : Slutrapport. / Davidsen, Helle Munkholm; Højlund, Christina; Brandsen, Mads; Skov, Tobias Kidde; Krause-Jensen, Niels Henrik; Hansen, Brian Benjamin; Knudsen, Emma Lindgaard.

Aarhus : VIA University College. 2020.

Publikation: AndetAndet bidragForskning

Harvard

Davidsen, HM, Højlund, C, Brandsen, M, Skov, TK, Krause-Jensen, NH, Hansen, BB & Knudsen, EL 2020, Vidensgrundlag for praksisnær og anvendelsesorienteret undervisning: Slutrapport. VIA University College, Aarhus. <https://vpt.dk/om-projektet>

APA

Davidsen, H. M., Højlund, C., Brandsen, M., Skov, T. K., Krause-Jensen, N. H., Hansen, B. B., & Knudsen, E. L. (2020, jan.). Vidensgrundlag for praksisnær og anvendelsesorienteret undervisning: Slutrapport. VIA University College. https://vpt.dk/om-projektet

Vancouver

Davidsen HM, Højlund C, Brandsen M, Skov TK, Krause-Jensen NH, Hansen BB o.a. Vidensgrundlag for praksisnær og anvendelsesorienteret undervisning: Slutrapport. 2020.

Author

Davidsen, Helle Munkholm ; Højlund, Christina ; Brandsen, Mads ; Skov, Tobias Kidde ; Krause-Jensen, Niels Henrik ; Hansen, Brian Benjamin ; Knudsen, Emma Lindgaard. / Vidensgrundlag for praksisnær og anvendelsesorienteret undervisning : Slutrapport. 2020. Aarhus : VIA University College.

Bibtex

@misc{2b5747950d934a7d9950f0ff43446d8e,
title = "Vidensgrundlag for praksisn{\ae}r og anvendelsesorienteret undervisning: Slutrapport",
abstract = "Denne afsluttende rapport freml{\ae}gger resultater, der er opn{\aa}et i forbindelse med projektet: Forskningsbaseret kortl{\ae}gning og analyse af praksisn{\ae}r og anvendelsesorienteret undervisning i skolen. Projektet er et delprojekt under projektet Fremf{\ae}rd B{\o}rn og l{\o}ber fra februar til november 2019.M{\aa}let med projektet er at etablere et forskningsbaseret videngrundlag forpraksisn{\ae}r og anvendelsesorienteret undervisning i skolen, som kan anvendestil at styrke skolernes arbejde hermed. Projektets hovedkonklusion er, atpraksisn{\ae}r og anvendelsesorienteret undervisning styrker elevernes dannelse og faglige udbytte ved at forbinde skolens fag og elevernes omverden (b{\aa}deden lokale og globale) og ved at inddrage eleverne og deres virkelighed uden forskolen mere i undervisningen af skolens fag.",
keywords = "folkeskolen, praksisn{\ae}r og anvendelsesorienteret undervisning, dannelse",
author = "Davidsen, {Helle Munkholm} and Christina H{\o}jlund and Mads Brandsen and Skov, {Tobias Kidde} and Krause-Jensen, {Niels Henrik} and Hansen, {Brian Benjamin} and Knudsen, {Emma Lindgaard}",
year = "2020",
month = jan,
language = "Dansk",
publisher = "VIA University College",
type = "Other",

}

RIS

TY - GEN

T1 - Vidensgrundlag for praksisnær og anvendelsesorienteret undervisning

T2 - Slutrapport

AU - Davidsen, Helle Munkholm

AU - Højlund, Christina

AU - Brandsen, Mads

AU - Skov, Tobias Kidde

AU - Krause-Jensen, Niels Henrik

AU - Hansen, Brian Benjamin

AU - Knudsen, Emma Lindgaard

PY - 2020/1

Y1 - 2020/1

N2 - Denne afsluttende rapport fremlægger resultater, der er opnået i forbindelse med projektet: Forskningsbaseret kortlægning og analyse af praksisnær og anvendelsesorienteret undervisning i skolen. Projektet er et delprojekt under projektet Fremfærd Børn og løber fra februar til november 2019.Målet med projektet er at etablere et forskningsbaseret videngrundlag forpraksisnær og anvendelsesorienteret undervisning i skolen, som kan anvendestil at styrke skolernes arbejde hermed. Projektets hovedkonklusion er, atpraksisnær og anvendelsesorienteret undervisning styrker elevernes dannelse og faglige udbytte ved at forbinde skolens fag og elevernes omverden (bådeden lokale og globale) og ved at inddrage eleverne og deres virkelighed uden forskolen mere i undervisningen af skolens fag.

AB - Denne afsluttende rapport fremlægger resultater, der er opnået i forbindelse med projektet: Forskningsbaseret kortlægning og analyse af praksisnær og anvendelsesorienteret undervisning i skolen. Projektet er et delprojekt under projektet Fremfærd Børn og løber fra februar til november 2019.Målet med projektet er at etablere et forskningsbaseret videngrundlag forpraksisnær og anvendelsesorienteret undervisning i skolen, som kan anvendestil at styrke skolernes arbejde hermed. Projektets hovedkonklusion er, atpraksisnær og anvendelsesorienteret undervisning styrker elevernes dannelse og faglige udbytte ved at forbinde skolens fag og elevernes omverden (bådeden lokale og globale) og ved at inddrage eleverne og deres virkelighed uden forskolen mere i undervisningen af skolens fag.

KW - folkeskolen

KW - praksisnær og anvendelsesorienteret undervisning

KW - dannelse

M3 - Andet bidrag

PB - VIA University College

CY - Aarhus

ER -

ID: 240632161