Vidensgrundlag for praksisnær og anvendelsesorienteret undervisning: Slutrapport
Publikation: Andet › Andet bidrag › Forskning
Standard
Vidensgrundlag for praksisnær og anvendelsesorienteret undervisning : Slutrapport. / Davidsen, Helle Munkholm; Højlund, Christina; Brandsen, Mads; Skov, Tobias Kidde; Krause-Jensen, Niels Henrik; Hansen, Brian Benjamin; Knudsen, Emma Lindgaard.
Aarhus : VIA University College. 2020.Publikation: Andet › Andet bidrag › Forskning
Harvard
APA
Vancouver
Author
Bibtex
}
RIS
TY - GEN
T1 - Vidensgrundlag for praksisnær og anvendelsesorienteret undervisning
T2 - Slutrapport
AU - Davidsen, Helle Munkholm
AU - Højlund, Christina
AU - Brandsen, Mads
AU - Skov, Tobias Kidde
AU - Krause-Jensen, Niels Henrik
AU - Hansen, Brian Benjamin
AU - Knudsen, Emma Lindgaard
PY - 2020/1
Y1 - 2020/1
N2 - Denne afsluttende rapport fremlægger resultater, der er opnået i forbindelse med projektet: Forskningsbaseret kortlægning og analyse af praksisnær og anvendelsesorienteret undervisning i skolen. Projektet er et delprojekt under projektet Fremfærd Børn og løber fra februar til november 2019.Målet med projektet er at etablere et forskningsbaseret videngrundlag forpraksisnær og anvendelsesorienteret undervisning i skolen, som kan anvendestil at styrke skolernes arbejde hermed. Projektets hovedkonklusion er, atpraksisnær og anvendelsesorienteret undervisning styrker elevernes dannelse og faglige udbytte ved at forbinde skolens fag og elevernes omverden (bådeden lokale og globale) og ved at inddrage eleverne og deres virkelighed uden forskolen mere i undervisningen af skolens fag.
AB - Denne afsluttende rapport fremlægger resultater, der er opnået i forbindelse med projektet: Forskningsbaseret kortlægning og analyse af praksisnær og anvendelsesorienteret undervisning i skolen. Projektet er et delprojekt under projektet Fremfærd Børn og løber fra februar til november 2019.Målet med projektet er at etablere et forskningsbaseret videngrundlag forpraksisnær og anvendelsesorienteret undervisning i skolen, som kan anvendestil at styrke skolernes arbejde hermed. Projektets hovedkonklusion er, atpraksisnær og anvendelsesorienteret undervisning styrker elevernes dannelse og faglige udbytte ved at forbinde skolens fag og elevernes omverden (bådeden lokale og globale) og ved at inddrage eleverne og deres virkelighed uden forskolen mere i undervisningen af skolens fag.
KW - folkeskolen
KW - praksisnær og anvendelsesorienteret undervisning
KW - dannelse
M3 - Andet bidrag
PB - VIA University College
CY - Aarhus
ER -
ID: 240632161