Begribe og gøre, innovation og entreprenørskab - indledende betragtninger

Publikation: AndetAndet bidragForskning

Standard

Begribe og gøre, innovation og entreprenørskab - indledende betragtninger. / Davidsen, Helle Munkholm; Sprogøe, Jonas; Boelsmand, Jens.

17 s. Frederiksberg C. : Frydenlund Academic. 2018.

Publikation: AndetAndet bidragForskning

Harvard

Davidsen, HM, Sprogøe, J & Boelsmand, J 2018, Begribe og gøre, innovation og entreprenørskab - indledende betragtninger. Frydenlund Academic, Frederiksberg C.. <https://www.frydenlund.dk/boeger/varebeskrivelse/4265>

APA

Davidsen, H. M., Sprogøe, J., & Boelsmand, J. (2018). Begribe og gøre, innovation og entreprenørskab - indledende betragtninger. Frydenlund Academic. https://www.frydenlund.dk/boeger/varebeskrivelse/4265

Vancouver

Davidsen HM, Sprogøe J, Boelsmand J. Begribe og gøre, innovation og entreprenørskab - indledende betragtninger. 2018. 17 s.

Author

Davidsen, Helle Munkholm ; Sprogøe, Jonas ; Boelsmand, Jens. / Begribe og gøre, innovation og entreprenørskab - indledende betragtninger. 2018. Frederiksberg C. : Frydenlund Academic. 17 s.

Bibtex

@misc{b6e57fb38f914a1d925305275a325ed0,
title = "Begribe og g{\o}re, innovation og entrepren{\o}rskab - indledende betragtninger",
abstract = "Begribe og g{\o}re g{\o}r status over den aktuelle forskning og praksis p{\aa} landets professionsh{\o}jskoler og giver et nyt bud p{\aa} metode og teori. Temaerne er innovation og entrepren{\o}rskab i relation til uddannelsesudvikling og velf{\ae}rdsinnovation.Innovation er de seneste {\aa}r blevet en vigtig og n{\o}dvendig del af det danske uddannelsessystem. Men hvordan begriber vi innovation og entrepren{\o}rskab p{\aa} professionsuddannelserne? Bogens forfattere har alle besk{\ae}ftiget sig med innovation og entrepren{\o}rskab gennem mange {\aa}r. I Begribe og g{\o}re tegner de et billede af de metoder, teorier, begreber og problemstillinger, der er i spil. Og gennem baggrundsviden, overblik og refleksion indbyder de til en fortsat udvikling af feltet.Bogen er t{\ae}nkt som en tv{\ae}rfaglig l{\ae}rebog, der kan indg{\aa} i de forskellige professionsuddannelsers implementering af innovation og entrepren{\o}rskab i b{\aa}de uddannelsesdidaktikken og i udvikling af innovativ professionsfaglighed. Den indeholder kapitler om bl.a.: -entrepren{\o}rskab og l{\ae}ring-innovationsdidaktik-barrierer for innovation-innovation i uddannelsen-modstand mod innovationsundervisning.Begribe og g{\o}re kan l{\ae}ses af alle, der arbejder med innovation og entrepren{\o}rskab p{\aa} professionsuddannelser. Det kan v{\ae}re p{\ae}dagog- og l{\ae}reruddannelserne, uddannelserne til sygeplejerske, fysioterapeut, ergoterapeut, socialr{\aa}dgiver m.m.",
keywords = "innovation og entrepren{\o}rskab, professionsdidaktik",
author = "Davidsen, {Helle Munkholm} and Jonas Sprog{\o}e and Jens Boelsmand",
year = "2018",
language = "Dansk",
isbn = "978-87-7118-925-4",
publisher = "Frydenlund Academic",
type = "Other",

}

RIS

TY - GEN

T1 - Begribe og gøre, innovation og entreprenørskab - indledende betragtninger

AU - Davidsen, Helle Munkholm

AU - Sprogøe, Jonas

AU - Boelsmand, Jens

PY - 2018

Y1 - 2018

N2 - Begribe og gøre gør status over den aktuelle forskning og praksis på landets professionshøjskoler og giver et nyt bud på metode og teori. Temaerne er innovation og entreprenørskab i relation til uddannelsesudvikling og velfærdsinnovation.Innovation er de seneste år blevet en vigtig og nødvendig del af det danske uddannelsessystem. Men hvordan begriber vi innovation og entreprenørskab på professionsuddannelserne? Bogens forfattere har alle beskæftiget sig med innovation og entreprenørskab gennem mange år. I Begribe og gøre tegner de et billede af de metoder, teorier, begreber og problemstillinger, der er i spil. Og gennem baggrundsviden, overblik og refleksion indbyder de til en fortsat udvikling af feltet.Bogen er tænkt som en tværfaglig lærebog, der kan indgå i de forskellige professionsuddannelsers implementering af innovation og entreprenørskab i både uddannelsesdidaktikken og i udvikling af innovativ professionsfaglighed. Den indeholder kapitler om bl.a.: -entreprenørskab og læring-innovationsdidaktik-barrierer for innovation-innovation i uddannelsen-modstand mod innovationsundervisning.Begribe og gøre kan læses af alle, der arbejder med innovation og entreprenørskab på professionsuddannelser. Det kan være pædagog- og læreruddannelserne, uddannelserne til sygeplejerske, fysioterapeut, ergoterapeut, socialrådgiver m.m.

AB - Begribe og gøre gør status over den aktuelle forskning og praksis på landets professionshøjskoler og giver et nyt bud på metode og teori. Temaerne er innovation og entreprenørskab i relation til uddannelsesudvikling og velfærdsinnovation.Innovation er de seneste år blevet en vigtig og nødvendig del af det danske uddannelsessystem. Men hvordan begriber vi innovation og entreprenørskab på professionsuddannelserne? Bogens forfattere har alle beskæftiget sig med innovation og entreprenørskab gennem mange år. I Begribe og gøre tegner de et billede af de metoder, teorier, begreber og problemstillinger, der er i spil. Og gennem baggrundsviden, overblik og refleksion indbyder de til en fortsat udvikling af feltet.Bogen er tænkt som en tværfaglig lærebog, der kan indgå i de forskellige professionsuddannelsers implementering af innovation og entreprenørskab i både uddannelsesdidaktikken og i udvikling af innovativ professionsfaglighed. Den indeholder kapitler om bl.a.: -entreprenørskab og læring-innovationsdidaktik-barrierer for innovation-innovation i uddannelsen-modstand mod innovationsundervisning.Begribe og gøre kan læses af alle, der arbejder med innovation og entreprenørskab på professionsuddannelser. Det kan være pædagog- og læreruddannelserne, uddannelserne til sygeplejerske, fysioterapeut, ergoterapeut, socialrådgiver m.m.

KW - innovation og entreprenørskab

KW - professionsdidaktik

M3 - Andet bidrag

SN - 978-87-7118-925-4

PB - Frydenlund Academic

CY - Frederiksberg C.

ER -

ID: 240633603