Anders Bach
Ph.d.-stipendiat
Institut for Kunst- og Kulturvidenskab
Karen Blixens Vej 1
2300 København S
Anders Bach er musiker, producer og forsker. Han er Ph.D. studerende hos Københavns Universitet og arbejder med musik og lyd i sit studie på Amager.
Anders’ forfatterskab og forskning er funderet i musik og kulturstudier. Hans seneste udgivelser inkluderer et kapitel i bogen “The Bloomsbury Handbook of the Anthropology of Sound”, der handler om internet musik og musikalsk reproduktion, samt flere akademiske publikationer inden for elektronisk musik, generative systemer og community. Hans nuværende forskning som Ph.D. hos Københavns Universitet handler om musikgenrer på TikTok og deres omkringliggende fællesskaber. Projektet har til formål at undersøge, hvordan platformen kontrollerer præmisserne for kulturel produktion og æstetik i undergrundsmusik.
Som prominent kunstner og trommeslager på den danske musik scene de sidste 10+ år har Anders fokuseret på en særegen kombination af intens perkussion, frenetisk elektronik og ødelagte melodier igennem sin karriere. Det har resulteret i national og international anerkendelse som musiker hos populære navne som MØ, Peter Sommer og Sleep Party People samt i den eksperimenterende undergrund med solo-projektet GNOM, duoen H E X og hans pladeselskab Wetwear. Han arbejder derudover som producer og mixtekniker over en bred kam af genrer inden for fri musik og har spillet en central rolle i mange anerkendte udgivelser i den danske undergrund for artister som Selvhenter, SVIN og Luster. Anders arbejder i øjeblikket med musik til teater og videospil.
∞ ∞ ∞ ∞ ∞
Anmeldelse hos Passive/Aggressive
Udvalgte publikationer
- Udgivet
The Reproduction
Bach, Anders, 2020, The Bloomsbury Handbook Of The Anthropology Of Sound. Schulze, H. (red.). Bloomsbury Academic, s. 385-400 16 s. 20Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Formidling
- Udgivet
Climate Catastrophe as Environmental Music: The Aral Sea
Bach, Anders & Munkholm, Johan Lau, 2019, Proceedings of the 2019 International Computer Music Conference, New York City, NY, USA. Michigan Publishing, s. 76-79 4 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Konferencebidrag i proceedings › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Human Excess: Aesthetics of Post-Internet Electronic Music
Bach, Anders, 2017, International Computer Music Conference Proceedings. Bind 2017. s. 466-471 6 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Konferencebidrag i proceedings › Forskning › fagfællebedømt
ID: 365540299
Flest downloads
-
16
downloads
Human Excess: Aesthetics of Post-Internet Electronic Music
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Konferencebidrag i proceedings › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet